Jul utan snö?

Om fyra dagar sitter jag på tåget påväg hem till Norrland :D 
Fira jul hos mamma ser jag fram i mot. Det kommer bli mysigt, lugnt och bekvämt. Så där bekvämt att man inte behöver vara finklädd. Fundera nästan på att ha pyjamas på mig ^^ 

Ni förstår att det blir en riktigt hemmajul med min bror, mamma och jag. Synd att att inte min andra bror och hans tjej kunde komma. Sen får jag inte med min egna familj heller här i Göteborg :( 

Men vi kommer ha lilla julafton i morgon kväll. Vi får välja en julklapp resten sparar vi till efter jul. Det blir som två små ^^ 
Men fyra dagar ska nog gå bra, lite jobbigt är det ju att lämmna mina fina killar. 
Men det behöver få vara utan mig lite också :P 

I dag är det är fredag, innan det blir helg blir det julbord igen här på mitt jobb på mitt andra ställe som jag är på. 

Man hinner bli less julbord innan man ens kommit till julen. Sen igentligen är det inte så gott. Jag älskar skinkan (om den är god) , rödbetssallad och brödet. 

Min farmor gjorde världens godaste köttbullar och kalvsylta och mer där till. Saknar dessa barndoms jular, men nu är man vuxen och får göra det så juligt man bara kan. (Tänkte visa bilder från det jag pyntat i vårt hus.)  

Nu är det bara snön som saknas, det verkar dåligt om det i Norrland också. Det ger verkligen ingen julkänslan utan snö. Men jag får hoppas och be snällt att det kommer snö.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0