Hoppas livet börjar ta sig här nere nu

Kan inte säga att denna vecka varit lika lätt. Jag måste dels se till att träna hemma i dag. 

Men i dag är en rätt bra dag, var på intervju. Det gick jätte bra, så bra att jag ska ha inskolning i morgon :D Äntligen kanske livet här nere börjar ta sig. 

Att säga upp sin trygghet som man haft där hemma har varit tuff. Att säga hej då till jobb, inkomst, vännerna och familj har känns jobbigt vissa dagar. Att säga upp hela sitt liv för att börja om på nytt är tufft. 
När jag först flytta kändes allt lätt, men när man börjat gått hemma och försöka ta sig in i samhället var det mindre lätt. Då insåg jag att jag valt börja om allt på nytt. 

Motgångar finns här också , hinder och mål lika så. Bråk, tårar, kärlek så klart finns även här med. Att flytta ändrar inte mig, men det känns bra att känna att jag nu kan få mig ett jobb så jag slipper gå hemma och kan börja tjäna mina pengar igen :)

Allt var så lätt att fantisera om, men jag är en kämpe och här får jag kämpa som hemma. Så spelar ingen roll vars jag bor. Men det känns lite hemskt när det går upp för en vad man igentligen här gjort. Att börja om helt och släppa allt.

Nu hoppas jag att jag ska trivas på mitt nya ställe och att jag kommer göra bra i från mig :)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0