Alla kan dansa poledance

När jag första gången prövade tyckte jag det var kul, men svårt. Det var kvinnor/män i olika åldrar och former vilket jag tyckte gjorde det var roligt. Man glömmer liksom bort att poledance är en sport, och sport gör att man kommer i form. Man tänker direkt att man måste vara smal och jätte duktig på att dansa och se sexig ut för att ens röra en pole....
 
Men vem ser sexig ut i första taget, lär nog ta ett tag innan man kan slappna av och le. I alla fall så har jag velat ta upp det hela då jag flyttade till GBG. Men pengarna har tyvärr inte funnits till det. Men viljan är stark. Och sedan jag var hos min vän och dansade hemma hos hen, växte viljan ännu mer.
Jag lyckades ta mig upp en bit för pålen, sätta mig fast och sträka ut ena armen. Även glida ned för stången. Det var verkligen ett stort lyft för självkänslan. Det var kanske inte mycket, men jag var stolt och det var en bra bit på vägen.
Första gången kände jag mig rädd för alla saker man kommer att behöva göra, men med rätt tränare så kommer hen att förstå och finnas där att hjälpa och stötta.
 
Jag kommer spara pengar till en egen pole, för att ta mig till en danstudio lär väl inte bli i år ^^ Ska i alla fall försöka gå på ett prövapass. Det var två stycken nu, men är ju i skellefteå nu. Jag får hålla koll på nästa gång.
Jag vill gärna ha en pole hemma innan jag tar lektioner. Viktigt träna hemma då man börjar, och jag vill gärna börja någon tränings form så man hittar kompisar också :) 
 
Det finns många bra videoklipp på youtube och DVD för att kunna öva där hemma. Jag tänkte börja så. Jag är så taggad att snurra runt där hemma ^^ 
 
Får dock se om jag kan koppla bort killens blickar :P
 
Bild av: Leen Isabele



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0