En dag i taget och det ska vara kul

Innan jag flög till norrland bestämt jag och min granne att vi skulle tävla om vem som kunde gå ner 12 kg först. Jag vill så gärna, men all pepp har runnit ur mig och alla försök och all kamp mot överätning gör att allt bara blir mer jobbigt. Det känns som att allt jag gillar måste jag avstå från. 
 
 
Så kanske detta kan hjälpa, och det hjälper.. precis som allt annat i någon vecka. Sedan kommer det där suget som tar överhand. Jag vet att jag kan stoppa det...Alla kan vi misslyckas en dag. Men för det behöver man inte förstöra en hel vecka framåt. Fall en dag ta nya tag nästa... 
 
Oftas blir det så att jag fuskar en dag och så tänker jag att hela veckan är förstörd och bara äter på. Men det är den ju inte. Det var bara den dagen... 
 
Så..... jag ska vinna tvävling :D!
Jag gick ned två och sedan sumpa jag några dagar för mkt och har gått upp dem två, men jag ska ner. Tar nya tag varje dag!
 
Jag måste försöka...måste kämpa måste bevisa för mig själv att jag kan. Visa för dem som inte tror att jag kan... 
 
Jag vill inte stå här en sommar till med en garderob full av kläder jag inte kommer i. Vill inte gå in i en affär och pröva flera plagg men inget som passar. Vill inte gråta mera eller skämmas över mig själv. 
 
Vill man inte ändra på sig ska man inte göra det, men om man vill så måste man vara beredd den hårda långa vägen.
Försöka hitta små knep som gör att man kan äta gott men hålla vikten. Jag har tänkt sätta upp en hel del pepp bilder på min spegel då jag kommer till GBG igen. Förr skrev jag lappar till mig själv och det hjälpte rätt bra.
 
Jag ska träna det jag tycker är kul, vill spara pengar till en pole så jag kan dansa poledance. Träna kan vara kul, måste bara hitta den roliga vägen som får mig glöma att jag tränar. 
 
Ja jag vet, när ska allt prat vara slut, när ska man bara börja göra. Här sitter jag av iver att få ta tag i stången och bara leka och snurra runt Oo.... 
 
En dag i taget, och det ska vara kul...
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0