Vår nya familjemedlem

I går hämtade vi vår nya familjemedlem Santi :D Han får behålla sitt namn då Robin tyckte det passade honoms personlighet. Haha fast efter en natt är han inte så försiktig längre ^^ 
 
Att åka bil var inte kul, han försökte gräva sig ut och jamade. Jag hade redan skuldkänslor för att jag tagit honom från hans familj. Då blev det inte bättre i hjärtat av att se han så upprörd :( Har allti ogillat det där extrema jamandet. Det låter så ledsna :( 
 
Men väl hemma hos oss med buren på golvet i galen blev han lugn. Molle blev jätte glad och skakade av iver att få hälsa på den nya :) 
 
Men han låg snällt kvar och Santi var i sin bur och tittade genom gallret. Vi åt lite lunch och Robin gav den lite skinka. Allt bra att se om det kan äta ihop. Det gick bra :) 
 
Efter vi ätit tog jag med buren in på toan. Där inne har han sina skålar med mad mat, toa och en handduk att vila på. Men väl ute ur buren smög han dig ut i hallen. 
 
Han tog sig sakta fram och gömde sig gärna under vår vedspis. Släppte ut Molle två ggr så Santi skulle våga ta sig en rundtur. Han jamde lite då och då och hade hittat sin plats under vedspisen. 
 
Man såg att hans ögon ville stängas, men så fort något rörde sig, tittade han. Jag kände att jag ville gå in och lägga mig i sängen för att själv slappna av. När vi två timmar senare vaknade, hittade jag honom inne på toan där han sov. Men han hälsade glatt då jag kom :) 
 
Efter sextiden började han slappna av mer. Då kom en busig sida fram och han började våga gå runt, hoppa upp på saker fast Molle vara där :D 
 
Han var fram och snusade på honom då och då. Så länge han låg ned. Skeptisk när han ställde sig upp. Men verkar som det gick bättre i dag. 
 
I natt låg han i våran säng. Kurrade och vara så mysig. Jag kände mig så lycklig. Har saknat det så mycket. Han låg gärna mellan Robins ben. Jag var orolig att man skulle sparka till honom eller lägga benen på honom under natten. Så jag har inte sovit så jätte bra i natt ^^ 
 
I morsse vaknade vi med en mysig och nyfiken katt. Han ska upp över allt och in i allt och nu vill han gärna ut också. Men jag kommer ha honom inne tills han känner sig trygg med oss. Har skaffat ett sele. Tänker vänja honom vid det. Vi har mkt hundra, bilar och andra katter runtom. Så jag tänker vara lite mammi. 
 
Men han kommer trivas bra när han får klättra i träden och jaga små möss :D 
 










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0