Slut på säsong fem

Jag kan inte hålla mig från att skriva då jag just sätt sista avsnittet av säsong 5 av VD. En serier som fått mig gråta väldigt många gånger, men varför måste det sluta så här. Jag trodde säsong 5 skulle vara den sista, men då Steffan plötsligt dog, var första tanken bakom alla tårar att han måste komma tillbaka. 
 
Det hela slutar med att Damond och Bonny går döden tillmötes tillsammans. Kommer gänget att kunna lösa det i nästa säsong?
 
Vi får i alla fall tillbaka en av våra favoriter Alark i säong 6, det ska bli kul få se honom i rutan igen. 
 
Säsong 5 har hoppat väldigt mycket och det känns som det bara drar ut på det hela för att komma med nya säsonger. Plötsligt har Steffan också en dubbelgångare. Till och med två... då Silas hade Steffans skepnad. Han kanske inte räknades som en dubbelgångare..? Sen var det ju något om häxan och Silas och Steffan... Gud vad mkt det har gått igenom på 22 avsnitt och jag blir helt virrig då jag försöker komma ihåg allt och få ihop pusslet.
Damond och hans vän Enzo har varit försökskanniner hos någon Idiot.... haha ja jag måste nog se denna säsongen igen för att få ordning på allt, säsong fyra var också rörig.
 
Sen byter det historia till "the travelers" som vill få bort magin i mystic falls.... jag hängde inte riktigt med i den röda tråden i denna säsongen. Nog för att travelers har varit med hela tiden då Catarina hade en dotter som höll på med sådant...
 
Jag är i alla fall glad att vi slipper Elenas dubbelgångare Catarina i nästa säsong. Fast hon brukar ju alltid lyckas ta sig tillbaka på något sett, så skulle inte förvåna mig om hon kommer tillbaka.
Denna säsongen har har verkligen hoppat hit och dit och det har endå hunnit med mkt på 22 avsnitt.
 
Men nu måste vi vänta till oktober för att få se om Damond och Bonny kommer tillbaka från det döda. Jag hoppas under tiden som Damond är död att Elena och Steffan ska hitta tillbaka....
 
Är så sjukt hur hon kunde gråta själen ur sig då Damond dör, men då Steffan dör!!??? Hallå det var han du var ihop med först och längst....
 
Drama drama.. ^^
 
Jag tror det i alla fall kommer att hitta tillbaka. Men medan vi väntar så kan ni ju se serien om The original om ni inte har sett den. Ska försöka se den klart medan jag väntar :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0