Va inte rädd, visa att du är en djurvän

Sommaren är underbar på många sätt och vis, djuren älskar den precis som människan. Men är det något jag avskyr och där med djuren också är att sätta mig i en het bil en varm sommardag. Eller behöva vänta i en bil medan solen ligger på. 
Man försöker öppna ett fönster eller dörren, men vad hjälper det, inte alls mycket. Det är just detta som är det tråkiga med sommaren. 
 
Djuren lämmnas i varma bilar, ägarna vevar ned rutan med hopp om att det ska hjälpa. Det är ju bra, men det hjälper verkligen inte. En hund som har päls svettas ännu mer en vad vi gör, och kan till och med dö av värmeslag. 
Många gånger har jag gått förbi en bil med en hund som flåsar och tittar på en med den där länktande blicken om att få komma ut. Men alltid har jag varit rädd för att göra något. Tänk om personen blir arg för att jag ringt polisen osv. 
 
Men i dag fick jag nog att vara rädd, jag älskar djur och inget djur ska behöva lida mer i värmen en vad den redan gör av att bara vara ute. Då ska den inte behöva sitta i en bil. 
 
Så jag gick och knackade på hos kontoret ovanför vårt jobb och frågade om det visset vem bilen tillhörde. Hon följde med mig snällt till några män som mekade med en mopped som tillhörde deras boände/kontor. 
 
- Jag har en tjej här som är orolig över en hund som sitter i bilen. Är den eran ?
 
Jag förklarade att det är bra med nedvevade rutor, men att det hjälper inte när det är så varmt ute. Han gick snällt och tog ut en mycket glad hund som sprang fram till mig och ville hällsa.
Kanske hon kände på sig att det var jag som hade bätt dem släppa ut henne. Då jag stått och tittat på henne genom bilrutan. 
Sa att jag inget illa mena, men att det är för varmt för en hund sitta i bilen.
 
Så denna arbetsdag slutade riktigt bra, så va inte rädd, utan tänk på att ni gör något bra :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0